Aquesta setmana hem tingut varies visites de senglars als horts. En comptes d'omplir-nos de goig i admiració, com el cas de la papallona rei o l'aranya vespa, els sentiments que ens envaeixen son mes be de ravia i impotència doncs les conseqüències de les seves presències son devastadores.
El senglar es un mamífer molt present al nostre paisatge. Te una capacitat molt gran d'adaptació a tot tipus d'habitats. Sabem a traves de les cròniques dels monjos de Sant Jeroni de la Murtra que el rei Felip II gustava molt de fer caçaria de senglars en els seus sojorns al monestir. Fa dos anys, a la primavera de 2011 que desprès de terribles destrosses als camps, aconseguirem frenar de forma qüasi total la seva presència mitjançant instal·lació de fil elèctric en tot el perímetre (pastor elèctric). Aquestes setmanes, degut a algunes mancances en el manteniment del perímetre i alguns descuits nostres, aquest singular ésser ha aparegut de nou als nostres horts.
A continuació us passem una fitxa resum sobre les caracteristiques d'aquest magnific ésser. Font d'informació: http://www.xtec.cat/~fturmo/d108/mamifers/porcsenglar.htm
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada